

|
Ders Adı: |
Türk Dili II |
||||
|
Ders Kodu: |
TD 102 |
||||
|
Ders Türü: |
Zorunlu Ortak |
||||
|
Ders Düzeyi: |
ÖN |
||||
|
Açıldığı Dönem: |
2 |
||||
|
Yarıyılı: |
BAHAR |
||||
|
AKTS Kredisi: |
2 |
||||
|
Kredisi: |
2 |
||||
|
Öğretim Elemanı: |
Alime Evci Güngör, Mehmet Çevik, Mustafa Çaldak |
||||
|
Ders Koordinatörü: |
Mehmet Çevik |
||||
|
Ders Tanımı: |
Takriben kırk yıllık bir süre içerisinde yükseköğretime bağlı fakülte ve yüksekokulların tamamında okutulmakta olan bu dersin gerekçesi bugün için de geçerlidir. Hatta bu gerekçe günümüzde daha da artarak devam etmektedir. Çünkü orta öğretimini tamamlamış olan öğrencilerimizin Türkçeyi kullanma becerilerinde gerçekten büyük aksaklıklar görülmektedir. Belirli bir yükseköğretim kurumunu tamamlayarak hayata atılma durumunda olan bu öğrencilerin dille bağlantılı eksiklerini gidermek bir zorunluluktur. Sosyolojik açıdan bakınca dilin, toplum halinde yaşamamızın bir sonucu olduğu yargısına ulaşılmaktadır. Bu nedenle bir tanım yapılmak istendiğinde de “Dil, insanlar arasında anlaşma aracıdır” denilmektedir. Ancak, insanın toplumla birlikte yaşamasının bir başka sonucu da kültürdür. Fakat birlikte yaşadığımız toplumun ortak davranış kalıpları olan kültürün en baş öğesi de yine dildir. Çünkü dilin, kültürü hem yarattığı hem de yaşattığı var sayılır. O bakımdan dil öğrenme aynı zamanda kültür edinmedir. |
||||
|
Dersin Hedefleri: |
Yazılı ve sözlü anlatım türleri, noktalamanın yazılı anlatımdaki önemi, yazım kurallarının kullanımları, doğru anlatımın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemi, dilimizin başka dillerden etkilenmesinde ortaya çıkan anlatım bozukluklarını tanıyarak, dilimize özen gösterilmesi gerektiğini açıklamak amaçlanmaktadır. |
||||
|
Öğrenme Çıktıları: |
Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri kavramış ve yapacak durumda olacaktır: · Noktalama işaretlerini doğru ve yerinde kullanma, · Duygu ve düşünceleri yazarak ve konuşarak açık bir biçimde ifade etme, · Okuma sevgisi, bilinci kazandırma, okumayı hayatın hedefleri arasında görebilme · Dilekçe, rapor, özel mektup ve iş mektupları, CV gibi resmi yazı kurallarını öğrenme |
||||
|
Ön şartlar/ Eş Şartlar: |
Yok |
||||
|
Ders İçeriği: |
Hafta Konuları |
||||
|
Haftalık Ders Planı |
1 |
Türk Dili Dersinin Bahar Dönemi Ders Tanıtımı |
|||
|
|
2 |
Noktalama işaretleri 1 |
|||
|
|
3 |
Noktalama işaretlerine 2 |
|||
|
|
4 |
Noktalama işaretleri (Örnek Sorular ve Çözümleri) |
|||
|
|
5 |
Sözlü kompozisyon |
|||
|
|
6 |
Yazılı kompozisyona 1 |
|||
|
|
7 |
Yazılı kompozisyona 2 |
|||
|
|
8 |
ARA SINAV (VİZE) |
|||
|
|
9 |
Anlatım bozuklukları 1 |
|||
|
|
10 |
Anlatım bozuklukları 1 |
|||
|
|
11 |
Anlatım bozuklukları (Örnek Sorular ve Çözümleri) |
|||
|
|
12 |
Bilimsel Yazı oluşturma Teknikleri |
|||
|
|
13 |
Güzel ve etkili konuşmanın ilkeleri |
|||
|
|
14 |
Diksiyon |
|||
|
|
15 |
Final Haftası |
|||
|
|
|
|
|||
|
Ders Materyalleri: |
Akıllı tahta, Projeksiyon |
||||
|
Öğretim Metotları: |
Dersler, Sunumlar, Ödevler |
||||
|
Değerlendirme Ölçütleri: |
Metodu |
Sayısı |
(%) |
||
|
Vize 1 |
1 |
40 |
|||
|
Final Sınavı |
1 |
60 |
|||
|
|
|
|
|||
|
Eğitim Dili: |
Türkçe |
||||