Adıyaman Üniversitesinde “Otizm Farkındalık Ayı” Konulu Panel Düzenlendi
Adıyaman Üniversitesinde “Otizm Farkındalık Ayı” kapsamında “Güneş Bu Kez Otizme Doğuyor, Tek Dileğimiz Bir Işık” adlı sergi ve panel düzenlendi.
M. Vehbi Koç Konferans Salonundaki panele Adıyaman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Keleş, rektör yardımcıları Prof. Dr. Murat Aydın, Prof. Dr. Selcen Yüksel Perktaş, GAP Gazeteciler Birliği Genel Başkanı Zeynel Abidin Kıymaz, Adıyaman Down Sendromlular Derneği Başkanı Zeynal Abidin Şenlik, Üniversitemiz akademik ve idari çalışanları ile öğrenciler katıldı.
Panelin açılış konuşmasını Adıyaman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Keleş yaptı. Rektör Keleş konuşmasında, Otizm Spektrum Bozukluğuna sahip çocuklara hassasiyet gösterilmesi gerektiğinin altını çizdi.
Rektör Keleş: “Otizm Spektrum Bozukluğu 2000'li yılların başında beş yüz çocukta bir görülürken mevcut verilere göre otuz altı çocukta bir görülmektedir. Otizm nörogelişimsel bir bozukluktur. Otizmin sebebi genetik ve idiopatiktir. Otizmli bireyler hususunda sadece resmi kurumlara görev düşmemektedir. Bu konuya hassasiyet toplumun her bir bireyinin sorumluluğundadır. İştirak ettiğimiz bu sergi ve paneli düzenleyen öğretim üyelerimize teşekkür ediyorum.” dedi.
Açılış konuşmasının ardından panelistler Dr. Öğr. Üyesi Seda Karayazı Özsayın, Dr. Öğr. Üyesi Hülya Torun Yeterge ve Dr. Öğr. Üyesi Cebrail Karadaş sunumlarını gerçekleştirdiler.
Dr. Öğr. Üyesi Seda Karayazı Özsayın otizm hakkında genel bilgiler vererek: “Her çocuk benzersizdir, etkili ve doğru eğitim ve müdahalelerle bütün çocuklar öğrenebilir.” dedi.
Dr. Öğr. Üyesi Karayazı Özsayın, bir çocuğun kuvvetli yönlerini ortaya çıkarmak için onun eğlenceli bulduğu bir etkinlik üzerine yoğunlaşılması gerektiğini aktardı.
Dr. Öğr. Üyesi Hülya Torun Yeterge, Çocuklarda Otizm Spektrum Bozukluğu Semptomları ve Ekran arasındaki ilişkiye bilimsel araştırmalar eşliğinde vurgu yaparak, ekranların kar-zarar dengesi içinde dengeli kullanımı hakkında önemli uyarılarda bulundu.
Dr. Öğr. Üyesi Cebrail Karadaş ise, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların eğitimleri ile ilgili bilgiler vererek, "Eğitim hizmetlerinin tipik gelişen akranlarıyla birlikte genel eğitim ortamlarında sunulmasından hem OSB olan çocuk hem akran hem de öğretmen fayda sağlayacaktır. Bütünleştirme ortamlarında OSB olan çocuğun gereksinimleri gözetilerek, bilimsel dayanıklı uygulamaların işe koşulması, potansiyeli gerçekleştirmede önemli bir rol üstlenmektedir." şeklinde konuştu.
Program sonunda panelistlere Rektör Prof. Dr. Mehmet Keleş ve rektör yardımcısı Prof. Dr. Murat Aydın tarafından teşekkür belgesi takdim edildi.